Autoteippaukset
Vain autoteippaus vai liikkuva mainos?
Katukuvassa liikkuessaan saattaa kiinnittää huomiota autoihin, joiden takalasiin on läntätty hieman vinoon valkoinen tarra, jonka kulmat vähän repsottavat ja tikkukirjaimin kirjoitettu esimerkiksi teksti ”HeikinPutkiTaiKenkä Ky soita 041…”. Aina tällaisen nähdessäni mietin, tuottaako tuo asiakkaita vai karkottaako se niitä? Ainakaan brändi ei sillä kirkastu.
Jos kaipaan esimerkiksi putkimiestä, niin kynnys soittaa edessä ajavalle putkimiehelle on todella suuri, jos itse autoteipeilläkin on näyttänyt jääneen ”putki päälle”. Mutta, jos edessä ajavassa autossa teippaukset ovat siistit ja sanoma selkeä, on mielikuva yrityksestä heti parempi ja kynnys ottaa heihin yhteyttä laskee huomattavasti. Vähintäänkin yrityksen nimi jää mieleen.
Autoteipit pitää ajatella liikkuvana mainoksena, jonka tarkoituksena on poikia asiakkaita – ei pakollisena pahana, joka pitää vaan olla. Ja, mikä tärkeintä, jokaisen yrittäjän tulee olla ylpeä brändistään ja nähdä hivenen vaivaa siihen, että logot, mainokset, sekä teipit ovat tyylikkäitä – näin yrityksen julkisuuskuva pysyy ehyenä ja viestittää ammattilaisesta.
Miksi siis tehdä itselleen hallaa huonoilla autoteipeillä, kun voi samalla vaivalla nostaa omaa brändiä?